Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 536 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 537 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 539 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 554 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/wordfence/models/block/wfBlock.php on line 557 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 77 Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/.sites/467/site4139030/web/blog/wp-content/plugins/jetpack/_inc/lib/class.media-summary.php on line 87 Hoby´s Abenteuer - Der Autolift | justbykiss | Travelblog | Österreich

Hoby´s Abenteuer – Der Autolift

Hallo, ich bin Hoby und ich liebe Autolift fahren!

Mann Leute, war das ein Spaß.

Autolift Hobi

 

Kissi und ich waren am Weg nach Hirtshals – Dänemark zur Fähre die uns Richtung Island bringen soll.

Gemütlich am Vormittag sind wir von St. Darum – Dänemark losgefahren.
Eigentlich wollten wir ja die tolle Küstenstraße nehmen, die uns von der netten Airbnb – Vermieterin bei der wir untergekommen waren vorgeschlagen wurde.

Ich habe mich schon riesig auf die tollen Ausblicke gefreut. 

 

Leider haben wir irgendwie die Ausfahrt verpasst und sind dann doch auf der Autobahn gelandet.

Macht aber nix!  🙂 
Vielleicht schaffen wir es am Rückweg nach Hause die Küstenstraße zu nehmen? 

 

Unsicher wie schnell man auf Dänemarks Autobahnen eigebtlich fahren darf, sind wir also fröhlich und munter mit der Musik voll aufgedreht unterwegs.

Oh, da war ein Schild – 110 km/h 🙂 – Nagut dann also etwas langsamer weiter. 😉
In Österreich darf man etwas schneller fahren – macht aber auch nix, weil so sparen wir Benzin und können die Aussicht genießen.

 ➡ Das nächste mal schauen wir vorher lieber nach. HIER!

 

Die Aussicht genießen?

“Hoby, was meinst du mit Aussicht?
Wir fahren ja auf der Autobahn. So viel Aussicht gibt es da nicht!
Macht aber sowieso nichts, weil der Verkehr gut voran geht und wir keine Probleme bei der Fahrt haben.” 😉 

Da hat Kissi auch wieder recht, eine Aussicht auf der Autobahn ist wenig zu genießen, aber die Straße fühlt sich toll an.

Keine Schlaglöcher, schön glatt und sanfte Kurven. 

Yeah
I Like it, Baby!

 

Wenn die Pause dringend wird!

“Du Hoby? Ich muss mal?”

Alles klar Kissi, kein Problem. Da kommt die Stadt Arhus!

Wir machen dort einfach eine kurze Pause.  💡 

“Du Hoby, ich muss wirklich dringend!”

Ja, alles klar. (Jetzt bloß nicht zickig werden.  :mrgreen: )
Noch 10 km dann sind wir da.
Und einen Hafen hat die Stadt auch noch. 🙂

Wegen der Aussicht, Kissi! 🙂

 

Die Stadt Arhus – auch in Dänemark wird gebaut

Oje oje, damit haben ich jetzt aber so gar nicht gerechnet!
Da sind ja eine Menge Baustellen und überall “Parken verboten” Schilder.
Wie erkläre ich das den Kissi jetzt?

Ach ich sag mal nichts und suche ein geeignetes Plätzchen zum Parken.  😎 
Genau so mach ich das!

“Hoby, ich muss DRINGEND! Hier ist überall Baustelle und nirgends wo ein Parkplatz!”

Oh, die arme Kissi, was mache ich den jetzt?
Weit und breit keine Möglichkeit stehen zu bleiben.
Die Stadt ist riesig und die Straßen lange.
Oje oje!

Halt Stop!
DA!

Kissi, ich habe ein Parkhaus gefunden.  😎 

“Hoby, das sieht komisch aus? Was ist das für ein Gebäude und wo fährt man hier rein? So und jetzt muss ich super dringend, mach schon Hoby!”

Das ist jetzt mal eine gute Frage? Warte ich befrage das Navi!
Hier! 2 mal links und dann nur noch geraude aus.
Klingt ja easy!

Uuuund geschafft – hier ist die Einfahrt.
Tatatataaaaaaaaaaa, Kissi wir sind gleich da!

“Hoby, was ist das? Das ist keine normale Garage! Da verschwinden die Autos?”

Was? Wie? Wo verschwinden die Autos? Was meinst du Kissi?

 

Ein bischen genauer hingeschaut und da habe ich es gesehen … wie cool ist das den?
Die Garage hat einen Autolift!
Yeah yeah yeah – lass mich da rein!

“Verdammt, Hoby! Wie funktioniert das?”

Kissi, hinter mir hubt jemand! Du musst da jetzt rein fahren! 

“Ach nein Hoby, ich muss mal und das dringend! Ich habe keinen Plan wie das funktioniert! Wie kommst du da wieder raus?” *raunz*

Nur Mut Kissi! Das wird schon.

Lass mich Lift fahren! 😀

Zögerlich aber doch, stellt mich Kissi in das für den Autolift vorgesehene Tor.

Da stehe ich also in dem Autolift.
Ich kanns kaum abwarten nach unten gefahren zu werden.
Ob Kissi weiß das die Antenne abgemacht werden soll?
Irgendwie sieht sie ja nicht sehr begeistert aus da hinter mir am Schalter.  😮 

Hui, das kitzelt aber! Hihihiii

 

“Hoby, die Antenne muss ab! Hoffentlich kommst du da wieder heil raus? Viel Spaß da unten, bis später. Ich muss jetzt – aber schnell!”

Es geht abwerts! Oh Mann ist das aufregend.

Runter – Rechts – nach Vorne!
Es fühlt sich an wie in einer Achterbahn.
Hier ist es aber dunkel!
Ein Nickerchen kann nicht schaden.  😀 

Nach eine kurzen PowerNap raschelt und rattert es wieder.
Der Lift holt mich aus meinem Parkplatz und stellt mich wieder auf die Plattform.

Das Dach ober mir geht auf und wenn sehe ich da!
Kissiiii   😀 
Erleichtert!  ➡ Sie hat wohl ein WC gefunden!  😛 

War also doch gar nicht so schwierig mich hier mit dem Autolift zu parken. 🙂

 

➡ Im Video ist mir leider ein Fehler beim Namen passiert – Hoby hat mir aber verziehen!  😀 

 

Wars doch …

Anmerkung von Kissi:
Es war doch schwierig Hoby hier zu parken!
Nachdem ich meine Kreditkarte in das Terminal gesteckt habe, ist keine Parkkarte gekommen.
Auf Deutsch konnte man nicht umstellen und der Englische Text war vom Display schneller weg als ich lesen konnte.

Ich habe also keine Parkkarte, Hoby ist sozusagen im Erdboden versunken und ich keine Ahnung wo ich hin muss.
Außerdem war es wirklich dringend ein WC zu finden! 

Nachdem ich auf dem WC war, habe ich kurzer Hand einfach jemanden bei dem Automaten in der Nähe gefragt.
Er hatte auch keine Ahnung, weil ER hatte eine Parkkarte.
Meinte aber nur ich soll es einfach mal mit meiner Kreditkarte versuchen.

Tatsächlich, das hat gleich geklappt!  😀 
Ich konnte bezahlen! Aber wo bekomme ich jetzt mein Auto wieder?
Eine Karte habe ich hier ebenfalls nicht bekommen!

Komisch ist mir vorgekommen das um die Ecke ein paar Leute standen und auf einem Monitor gestarrt habe.
Neugierig wie ich bin habe ich mir das mal angesehen!

Autolift_Monitor

Aja! Da war Hoby! 😀
Und gleich dabei stand die Nummer wo ich Hoby abholen konnte.

Danach war alles recht einfach mit dem Autolift.
Zur Nummer auf dem Monitor gehen wo das eigene Auto angezeigt wird.
Warten bis das Auto mit dem Autolift nach oben kommt und die Garagentore nach oben gezogen werden.
Einsteigen, losfahren. 😀

Gegen 17 Uhr waren wir dann in Hirtshals – Dänemark.  😀 

 

 

 

Du darfst JETZT einen Kommentar hinterlassen.  😉 

Du willst den Beitrag teilen?

82 Kommentare zu “Hoby´s Abenteuer – Der Autolift

  1. JerryLew

    Знаете ли вы?
    Видеоигру с простейшей графикой называли и шедевром, и троллингом.
    Потомок наполеоновского генерала стал Героем Советского Союза.
    Мама и четверо детей снимают фильмы о своей жизни во время войны.
    Самцы косатки, обитающие в Британской Колумбии, всю жизнь живут с мамой.
    Американская энциклопедия включила в себя десятки статей о вымышленных людях, якобы связанных с Латинской Америкой.

    arbeca

  2. click here

    I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is tasteful, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an nervousness over that you wish be delivering the following.
    unwell unquestionably come more formerly again since exactly the
    same nearly very often inside case you shield this hike.

  3. see more

    Hi! I realize this is somewhat off-topic however I had to ask.
    Does managing a well-established blog such as yours take a massive amount work?

    I am completely new to writing a blog however I do write in my journal on a daily basis.
    I’d like to start a blog so I can easily share my experience and
    feelings online. Please let me know if you have
    any ideas or tips for new aspiring bloggers. Appreciate it!

  4. check this

    I don’t even know how I ended up here, but I thought
    this post was good. I don’t know who you are but definitely you are going to a famous
    blogger if you aren’t already 😉 Cheers!

  5. check this

    Woah! I’m really loving the template/theme of this blog.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s hard to get that „perfect balance“ between user friendliness and
    appearance. I must say that you’ve done a excellent job with this.
    Additionally, the blog loads extremely quick
    for me on Internet explorer. Exceptional Blog!

  6. see more

    Hi there! This is my first comment here so I just
    wanted to give a quick shout out and tell you I really enjoy reading
    your posts. Can you suggest any other blogs/websites/forums that cover the same topics?
    Thank you so much!

  7. click here

    We’re a group of volunteers and opening a new scheme in our community.

    Your site provided us with valuable information to work
    on. You’ve done a formidable job and our whole community will be grateful to you.

  8. check this out

    Hey There. I discovered your weblog using msn.
    That is a really neatly written article. I’ll be sure to bookmark it and return to read more of your useful info.

    Thanks for the post. I will certainly return.

  9. see more

    It’s really a great and helpful piece of information.
    I am satisfied that you shared this helpful information with us.
    Please stay us informed like this. Thank you for sharing.

  10. click here

    Just want to say your article is as surprising. The clearness
    to your publish is simply great and i could suppose you’re knowledgeable
    in this subject. Well together with your permission let me to
    grasp your RSS feed to stay up to date with approaching post.
    Thanks 1,000,000 and please keep up the rewarding work.

  11. see more

    I loved as much as you’ll receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get got an impatience over that
    you wish be delivering the following. unwell unquestionably
    come more formerly again since exactly the same nearly a lot often inside case you shield this hike.

  12. avertizori pescuit

    I am really enjoying the theme/design of your web site.

    Do you ever run into any web browser compatibility problems?
    A small number of my blog readers have complained about my blog not operating correctly in Explorer but looks great
    in Chrome. Do you have any suggestions to help fix this problem?

  13. free amazon codes

    magnificent put up, very informative. I wonder why
    the opposite specialists of this sector do not understand this.
    You should continue your writing. I am sure, you have
    a huge readers‘ base already!

  14. fortnite free v bucks

    It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this brilliant blog!

    I suppose for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS feed
    to my Google account. I look forward to fresh updates and will talk about this site
    with my Facebook group. Talk soon!

  15. free xbox codes

    I’m really inspired with your writing skills as smartly as
    with the format for your weblog. Is this a paid subject or did you
    modify it your self? Either way stay up the nice high quality writing, it’s rare to
    peer a great weblog like this one today..

  16. king of avalon hack

    Hmm is anyone else experiencing problems with the pictures on this blog loading?

    I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the
    blog. Any feed-back would be greatly appreciated.

  17. Jamesdob

    Знаете ли вы?
    Во время немецкой оккупации Украины радио на украинском языке вещало из Саратова и Москвы.
    Будущего чемпиона Европы по боксу в детстве одновременно дразнили «хохлом» и «москалём».
    Русские мечтали о шапке-невидимке, а древние греки — о кольце невидимости.
    Владелец вернул похищенную картину Пикассо почтой, не найдя покупателей.
    Молнию можно не только увидеть, но и съесть.

    http://0pb8hx.com/

  18. hack afk arena

    My partner and I stumbled over here by a different web address and thought I should check things out.
    I like what I see so now i’m following you. Look forward
    to finding out about your web page again.

  19. lords mobile cheats

    Hey there would you mind letting me know which web host you’re utilizing?
    I’ve loaded your blog in 3 different internet browsers and I must say this blog loads a lot faster then most.

    Can you recommend a good web hosting provider at a fair price?

    Thanks, I appreciate it!

  20. hack township

    Just want to say your article is as astonishing.
    The clearness in your post is just cool and i can assume you’re an expert on this subject.
    Fine with your permission allow me to grab your RSS feed to
    keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please
    carry on the enjoyable work.

  21. star trek command hack

    Do you have a spam problem on this blog; I also am a blogger, and I was wanting to know your situation; we have developed some
    nice practices and we are looking to trade methods with other folks, why not shoot me an email if interested.

  22. summoners war hack

    I was wondering if you ever considered changing the layout of your blog?

    Its very well written; I love what youve got to say.
    But maybe you could a little more in the way of
    content so people could connect with it better. Youve got an awful
    lot of text for only having one or 2 images. Maybe you could space it out better?

  23. google play free codes

    Does your site have a contact page? I’m having a tough time locating it but, I’d like to
    shoot you an e-mail. I’ve got some recommendations for your blog you might be interested in hearing.
    Either way, great site and I look forward to seeing it improve over time.

  24. free netflix generator

    Hi there! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew
    where I could get a captcha plugin for my comment
    form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one?
    Thanks a lot!

  25. fortnite free vbucks

    Greetings from Los angeles! I’m bored at work so I
    decided to browse your website on my iphone during lunch
    break. I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I
    get home. I’m surprised at how quick your blog loaded on my mobile ..
    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, wonderful site!

  26. TerrePoThike

    The Only Guide to purchasing College Essays IS CURRENTLY Easier Than Ever. But Buyer … Allow’s come to be truthful. Creating essays and in addition various other scholastic documents is actually a challenge for just about any sort of pupil. There is actually no pity in talking to an individual for support. If you google the word „compose my essay“, you will certainly view numerous websites using composing companies for cash. And EssayShark can be one particular companies.4 Alongside expositions, our specialists can certainly prep a discussion, speech, situation study, research paper, dissertation, along with a lot more. Our writers division can take care of any kind of assignment of any sort of difficulty fairly quickly. All you have to to have is to provide our company thorough guidelines to help our pros recognize the activity. Our experts understand that students are in fact strict on spending plan, which is why our team perform all possible to make the company economical for just about any sort of wallet.

    Visit Home Page

  27. Royal CBD

    bookmarked!!, I really like your website!

    P.S. If you have a minute, would love your feedback on my new
    website
    re-design. You can find it by searching for «royal cbd» — no sweat if you
    can’t.

    Keep up the good work!

  28. sloth hiking team

    What i don’t realize is in truth how you’re now not really a lot more smartly-liked than you may be right now.
    You’re so intelligent. You know thus considerably in relation to this topic, made me individually believe it from so many varied angles.
    Its like men and women aren’t fascinated unless it’s something to accomplish with
    Woman gaga! Your personal stuffs nice. Always deal
    with it up!

  29. BoobiesIsofs3454

    XRumer 19.0 + XEvil 4.0: neues innovatives Programm zur Lösung von Captcha

    1. Leistungsstarke Neuronetze: XEvil OCR kann mehr als 12000 verschiedene Captcha-Typen lösen,
    einschließlich solcher populärer, wie Google ReCaptcha v2, v3 (nur in XEvil 4.0 Ultra!), CaptchaCom, SolveMedia, Bing-Captcha,
    Facebook-captcha und Ucoz-captcha, Yandex-captcha, DLE-captcha, VBulletin-Captcha, und viele andere Arten!

    2. Sehr hohe Geschwindigkeit und Präzision: erkennungsgeschwindigkeit 0,01 .. 0,02 Sekunden pro Bild (aber nur 1 Sekunde in der DEMO-version!),
    XEvil kann Breite Arten von captcha mit hoher Präzision umgehen und lösen,
    ohne je nach Schwierigkeit, Verzerrung, Geräusche, Schriftarten, Farben.

    Ausnahme ist Google ReCaptcha-2, etwa 20-30 Sekunden pro Lösung:
    auf ReCaptcha-2 müssen viele Bilder im inneren mit einer besonderen Verzögerung klicken.

    3. Sehr einfache UI: nur 3 Haupttasten Erkennung zu starten,
    so ist es einfach mit einem breiten Spektrum von SEO, SMM, Analytics, Mass Auto-Registering, Posting, Mass Sending, Parsing, CryptoCurrency Mining Programmen zu verwenden.

    Interessiert? 😉
    Suchen Sie einfach in google „XEvil Kostenlos“.
    Kostenlose DEMO-version ist verfügbar!

    Vielen Dank für Ihre Aufmerksamkeit! 😉

    http://XEvil.net/

  30. Christa Saitz

    Eine Reiseepisode locker-flockig erzählt. Und natürlich informativ! Ich male mir gerade aus, wie eine Antitechnikerin wie ich diese Situation gelöst hätte und mir schwant Schreckliches.

    1. Kissi Autor des Beitrags

      Hallo Christa, ich glaube du hättest das großartig gelöst. 🙂 In der Nähe gab es auch einen Security Schalter, die hätten sicher sofort geholfen. Und um ehrlich zu sein, einige Leute standen vor den Garagen und haben geschaut. 🙂 Viele liebe Grüße nach Wien.

    1. Kissi Autor des Beitrags

      Hallo Mariella, ich bin leider sehr spät mir meiner Antwort. 🙂 Es sind sooo viele Eindrücke hier auf Island. 🙂
      Im Parkhaus war es toll. Richtig kuschelig mit den anderen Autos. Ein wenig dunkel! Ich werde eine Leselampe vorschlagen, für jedes Auto. 🙂
      Liebe Grüße Hoby 🙂

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.

*

Zurück
%d Bloggern gefällt das: